Aanvullingen Zomercompetitie

Aanvullend reglement zomercompetitie
  • Het algemeen reglement is van toepassing op de zomercompetitie.
  • Het is een individuele wedstrijd.
  • Er wordt gevist in twee vakken.
  • Bij oneven aantal zal vak A het grootste zijn.
  • Inleg voor de deelnemers is € 10,00 voor gehele competitie.
  • De minimum leeftijd is in verband met de veiligheid vastgesteld op 16 jaar.
  • Iedere deelnemer krijgt per wedstrijd wedstrijdpunten. Het gaat om het gevangen gewicht. De deelnemer met het hoogste gewicht krijgt 0,9 punten. Nummer twee 2 punt, nummer drie 3 punten, enz..
  • Bij gelijk gewicht bepaalt de lotingplaats de uitslag. Het dichtst bij het midden gaat voor (vak). Is dat ook gelijk, dan worden de punten “gedeeld”.
  • Bij geen vangst krijgt de deelnemer het aantal punten +1 van degene met het laagste gewicht van die wedstrijd, mits de visser nog aanwezig is tijdens de weging.
  • Er worden 20 punten gegeven voor wedstrijden waaraan niet is deelgenomen.
  • Van de tien wedstrijden tellen de slechtste twee resultaten aan het eind van de competitie niet mee voor het puntentotaal
  • Bij gelijke stand aan het eind van de competitie wordt gekeken naar het totaal gewicht over de tien wedstrijden. Bij dan gelijke stand volgt loting.