Doedag

Helaas wordt er dit jaar geen doedag georganiseerd wegens de corona maatregelen.

Elk jaar organiseert de jeugdcommissie weer de doedagen voor de jeugd. Tijdens deze 2 interessante woensdagavonden kan elke (beginnend) visser allerlei dingen leren op het gebied van witvissen zoals: tuigje maken, voersoorten en aaskeus, vis onthaken en vis herkenning. Tijdens de tweede avond zullen we gebruik gaan maken van het gemaakte tuigje en wie weet vang jij de grootste vis.

De doedagen van 2020 worden gehouden op woensdagavond 1 april en 8 april.
Tijd: 18:30 - 20:30
Locatie: de eerste avond is bij de VisVrind in Wolvega. Locatie van de tweede avond wordt nog bepaald.
Kosten: geheel gratis
Opgeven: via jeugdcommissie@desnoek.nl of stuur een bericht naar onze Facebook pagina en vol = vol.

In 2019 zijn de doedagen gehouden op woensdag 17 en 24 april. Op de eerste avond verzamelden de kinderen zich bij VisVrind Wolvega. Hier leerden zij om een tuigje te maken, over vissoorten en vistechnieken. Er was ruimte om vragen te stellen aan Koert, hij legde op een leuke manier dingen uit over het aanbieden van aas.
Op de tweede avond leerden de kinderen meer over aas en lokvoer. Deze avond vond plaats in Nieuwe Aanleg Wolvega. Na de uitleg gingen de kinderen aan de slag met hun eigen gemaakte tuigje. Er werd leuk gevangen door de kinderen en ze waren zeer enthousiast.

Foto's: Lenus van der Broek