Doedag

In 2021 wordt de doedag gehouden op een zaterdag in september of oktober. We wachten de maatregelen even af en komen later met een definitieve datum. Houd onze site in de gaten dus.

Elk jaar organiseert de jeugdcommissie weer een doedag voor de jeugd. Tijdens deze interessante dag kan elke (beginnend) visser allerlei dingen leren op het gebied van witvissen zoals: tuigje maken, voersoorten en aaskeus, vis onthaken en vis herkenning. Tijdens de tweede avond zullen we gebruik gaan maken van het gemaakte tuigje en wie weet vang jij de grootste vis.

De doedagen van 2021 worden gehouden op een zaterdag in september of oktober.
Kosten: geheel gratis
Opgeven: via jeugdcommissie@desnoek.nl of stuur een bericht naar onze Facebook pagina en vol = vol.

In 2019 zijn de doedagen gehouden op woensdag 17 en 24 april. Op de eerste avond verzamelden de kinderen zich bij VisVrind Wolvega. Hier leerden zij om een tuigje te maken, over vissoorten en vistechnieken. Er was ruimte om vragen te stellen aan Koert, hij legde op een leuke manier dingen uit over het aanbieden van aas.
Op de tweede avond leerden de kinderen meer over aas en lokvoer. Deze avond vond plaats in Nieuwe Aanleg Wolvega. Na de uitleg gingen de kinderen aan de slag met hun eigen gemaakte tuigje. Er werd leuk gevangen door de kinderen en ze waren zeer enthousiast.

Foto's: Lenus van der Broek