Doedag

In 2022 wordt de doedag gehouden op zaterdag 28 mei. Op deze datum is het Nationale hengeldag.

Elk jaar organiseert de jeugdcommissie weer een doedag voor de jeugd. Tijdens deze interessante dag kan elke (beginnend) visser allerlei dingen leren op het gebied van witvissen zoals: tuigje maken, voersoorten en aaskeus, vis onthaken en vis herkenning. Ook gaan we met zijn allen vissen! Alle materiaal en een lunch is aanwezig.

Kosten: geheel gratis
Wanneer: 28 mei van 9:00u tot 15:00u
Waar: Bij de vijver achter de huizen op de Lepeltjesheide, nabij huisnummer 55.
Opgeven: via jeugdcommissie@desnoek.nl of stuur een bericht naar onze Facebook pagina en vol = vol.
OPGEVEN KAN TOT EN MET WOENSDAG 25 MEI!!

In 2019 zijn de doedagen gehouden op woensdag 17 en 24 april. Op de eerste avond verzamelden de kinderen zich bij VisVrind Wolvega. Hier leerden zij om een tuigje te maken, over vissoorten en vistechnieken. Er was ruimte om vragen te stellen aan Koert, hij legde op een leuke manier dingen uit over het aanbieden van aas.
Op de tweede avond leerden de kinderen meer over aas en lokvoer. Deze avond vond plaats in Nieuwe Aanleg Wolvega. Na de uitleg gingen de kinderen aan de slag met hun eigen gemaakte tuigje. Er werd leuk gevangen door de kinderen en ze waren zeer enthousiast.

Foto's: Lenus van der Broek