Clinics

Jeugdvisclinics
De jeugdcommissie organiseert jaarlijks  organiseert jaarlijks clinics voor de jeugd van 8 t/m 13 jaar. Deze zullen op de woensdagavonden gehouden worden. De cursus omvat theorie ( 1e en 2e avond ) en praktijk ( 3e avond ). Nadat de gehele cursus is doorlopen zal er een heus diploma worden uitgereikt. De avonden worden verzorgd door leden van de hengelsportvereniging en worden ondersteund met beeldmateriaal en praktische oefeningen. Het theoriegedeelte bevat o.a. uitleg over materialen, voer, aas en het milieu. De kinderen leren hun eigen tuigje maken en zullen daar ook mee gaan vissen.

Aan het einde van de cursus mogen de kinderen het tuigje samen met nog wat hengelsportartikelen mee naar huis nemen. Voor al het materiaal en de hengels zal worden gezorgd. Het praktijkgedeelte zal bestaan uit het gezamenlijk vissen en eventueel na de cursus mogen de kinderen vrijwillig deelnemen aan de jeugd viswedstrijden die georganiseerd worden

De 1e en de 2e avond beginnen om 19.00 uur met het verwelkomen van de kinderen bij hengelsportzaak de Visvrind in Wolvega. Om ongeveer 20.30 kunnen de kinderen weer opgehaald worden. Tijdens de avond wordt de kinderen drinken aangeboden. Deelname is geheel kosteloos! Ook het materiaal en de consumpties neemt de vereniging voor haar rekening. De 3e avond gaan we met z'n allen vissen, de locatie is altijd in de omgeving van Wolvega on de reistijd te beperken en wordt aan de hand van de weersomstandigheden bepaald. Waar mogelijk proberen we de ouders van de deelnemende kinderen in het vervoer te betrekken.  Het zou fijn zijn dat U dan ook aanwezig bent aan het water om de verrichtingen van uw kind gade te slaan. U bent dan ook van harte welkom.

Meer weten over de data van de clinics., check dan de agenda op de website.